Privacyverklaring van Administratiekantoor Rodura V.O.F.
Administratiekantoor Rodura V.O.F., gevestigd aan de Dillenburgstraat 33 (4835 RE), te Breda, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Persoonsgegevens die wij verwerken
Administratiekantoor Rodura V.O.F. verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Hieronder vindt u een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam
- Geslacht
- Geboortedatum
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Bankrekeningnummer
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken.
Administratiekantoor Rodura V.O.F. verwerkt de volgende bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens van u:
- Burgerservicenummer (BSN)
Met welk doel en op basis van welke grondslag verwerken wij persoonsgegevens.
Administratiekantoor Rodura V.O.F. verwerkt uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Om invulling te geven aan verplichtingen die voortvloeien uit onze overeenkomst, zoals het voeren/controleren van uw administratie, het maken van jaarverslagen en aangifte inkomstenbelasting etc.;
- Om invulling te geven aan verplichtingen die voortvloeien uit wettelijke bepalingen, zoals het opmaken van fiscale aangiften;
- Voor het zorgvuldig nakomen van administratieve verplichtingen zoals het afhandelen van facturatie voor de geboden dienstverlening en uw betalingen;
- U te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren;
- Om te kunnen voldoen aan andere wettelijke verplichtingen die mogelijk op ons rusten uit hoofde van onze dienstverlening.
Geautomatiseerde besluitvorming.
Administratiekantoor Rodura V.O.F. zet geautomatiseerde verwerking in om te kunnen voldoen aan de (tussen partijen) gesloten overeenkomst. De resultaten/uitkomsten van deze verwerking worden voorafgaand aan de verwerking eerst met u besproken waarna ze na akkoord worden aangeboden. U als klant zult altijd voorafgaand accorderen alvorens deze gegevens verstrekt worden aan derden zoals de belastingdienst.
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren.
Administratiekantoor Rodura V.O.F. bewaart uw persoonsgegevens uitsluitend voor de uitoefening van onze dienstverlening. Wij vernietigen alle onder punt 1 en 2 genoemde persoonsgegevens na beƫindiging van onze overeenkomst. In geval van tussentijdse opzegging, faillissement of surseance, zullen deze gegevens vernietigd worden als aan alle verplichtingen zijn voldaan, inclusief betaling van alle openstaande bedragen. Verder hanteert Administratiekantoor Rodura V.O.F. de wettelijke bewaartermijn welke voor geproduceerde overzichten en of rapportages ( bij voorbeeld een fiscale aangifte) geldt.
Delen van persoonsgegevens met derden.
Administratiekantoor Rodura V.O.F verkoopt uw gegevens niet aan derden maar verstrekt deze alleen en voor zover dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met u of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die uw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een verwerkersovereenkomst om te zorgen voor een gelijkwaardig niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van uw gegevens.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken.
Administratiekantoor Rodura V.O.F. gebruikt op haar site www.rodura.nl geen cookies of vergelijkbare technieken om persoonsgegevens te verzamelen of te bewaren.
Recht van verschoning. dataportabiliteit
U hebt het recht om uw persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Daarnaast hebt u het recht om uw eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door Administratiekantoor Rodura V.O.F. en heeft u het recht op dataportabiliteit. Het recht op overdraagbaarheid (dataportabiliteit) van persoonsgegevens geeft de u het recht om een kopie te krijgen van de persoonsgegevens die u aan Rodura V.O.F. heeft verstrekt. De kopie wordt in een gestructureerde, gangbare en machineleesbare vorm (CSV, JSON, XML et cetera) aan u verstrekt. Het doel van het recht op gegevensoverdraagbaarheid is om de zeggenschap van u over uw gegevens te vergroten. Het achterliggende idee is dat u uw gegevens mee kan nemen naar bijvoorbeeld een ander administratiekantoor. U kunt een schriftelijk verzoek. sturen naar info@rodura.nl. We reageren zo snel mogelijk, maar binnen vier weken, op uw verzoek. Bij verwijdering van uw gegevens zijn wij tevens mogelijk gebonden aan andere wettelijke verplichtingen zoals de wettelijke bewaartermijnen. Administratiekantoor Rodura V.O.F. wijst u er op dat u de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens, als u meent dat Administratiekantoor Rodura V.O.F. onjuist omgaat met uw gegevens. Meer informatie vindt u op de website www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Administratiekantoor Rodura V.O.F. neemt de bescherming van uw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als u de indruk heeft dat uw gegevens niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact met ons op via info@rodura.nl
Administratiekantoor Rodura V.O.F. behoudt zich het recht voor deze privacyverklaring te allen tijde en zonder kennisgeving vooraf te wijzigen. Elke verandering wordt kenbaar gemaakt op onze website.